Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMitchell, Christine; Ault, Ruth L.
TitelThe Relationship of Some Problem Solving Variables to Cognitive Tempo.
Quelle(1977), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Style; Conceptual Tempo; Elementary Education; Elementary School Students; Predictive Validity; Problem Solving; Research; Test Validity; Matching Familiar Figures Test
AbstractIn this study, children's problem solving responses were compared to performance on the Matching Familiar Figures test (MFF). The MFF and two pattern matching tasks were administered in counterbalanced order to 94 children between 8 and 12 years old. The items for each pattern matching task had one standard and eight variants each composed of 8 black and white dots arranged in circles. In two stepwise multiple regression analyses (1) the MFF variables and age were used to predict each of the pattern matching (dependent) variables; and (2) the pattern matching variables, age, sex, and the order of test administration were used to predict MFF errors and latency. Results are tabulated and discussed. (SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: